Škoda Fabia RS2000: víťazné kopcové monštrum

Preteky automobilov do vrchu priniesli najmä v druhej polovici uplynulej dekády naozaj silnú konkurenciu. A to najmä v tej najsilnejšej triede kapotovaných špeciálov s označením E1. Ostatné roky kraľoval slovenskému šampionátu MSR PAV najmä Věroslav Cvrček ml. so Škodou Fabiou RS2000.  Samozrejme, pod vlajkou profesionálneho tímu L Racing z Krásnohorského Podhradia.


Tohtoročná sezóna mala mať za sebou už dve podujatia v Brne a na rakúskom Rechbergu. Zrušené sú aj najbližšie májové termíny v Poľsku a Česku. Štart a pokračovanie sezóny závisia najmä od nariadení našej vlády v oblasti hromadných podujatí, ktoré by mali dostať zelenú až v poslednej fáze uvoľňovania opatrení proti pandémii COVID-19.

Táto doba tak umožňuje aspoň zaspomínať si na minulé automobilové sezóny, a to pohľadom na dychberúcu Škodu Fabiu RS2000 z dielne českého Rexteamu a pod záštitou/prihláškou slovenského tímu L Racing.


Slovenská kopcová éra Prešovčana Igora Drotára dostala v sezóne MSR PAV 2016 nového mladého konkurenta: na štart svojej prvej kopcovej sezóny sa vtedy postavil 27-ročný Věroslav Cvrček ml. z „dynastie“ známych automobilových pretekárskych inžinierov z Mladej Boleslavy. Už na konci prvej sezóny si vydobil miesto absolútneho vicemajstra Slovenska. Dôležité však bolo najmä zbieranie cenných dát a skúseností s touto motoristickou disciplínou.

O rok neskôr štartoval Cvrček junior na niekoľkých vybraných podujatiach a ich Fabia zároveň vyhrala absolútny titul v Poľsku, v rukách Waldemara Kluzu.


Kľúčová bola sezóna 2018, už s novou, lepšou, rýchlejšou Škodou Fabiou RS2000 EVO 2. Pomer síl na slovenských kopcoch tak po Drotárovej dominancii predošlých rokov nabral úplne nový vietor. Kombinácia L Racing-Cvrček-Fabia RS2000 doslova pokorila a zhltla celú konkurenciu. O rok neskôr si zisk absolútneho titulu Majstra Slovenska zopakovali.

Takmer 700 konských síl maximálneho výkonu z dvojlitrového radového preplňovaného štvorvalca a zhruba 900 Nm max. krútiaceho momentu sú neuveriteľné parametre. K tomu hmotnosť 930 kg a špičkový aero kit na karosérii pôvodne relyovej Škody Fabie S2000. Tam to samozrejme nijako nekončí: päťstupňová sekvenčná prevodovka Xtrac, zavesenie Reiger, mechanické diferenciály vpredu, v strede a vzadu, aby odolali obrovskému krútiacemu momentu a výkonu.Kvalitný a mimoriadne zodpovedný prístup konštruktérov Fabie RS2000, Věroslavov jazdecký talent a v neposlednom rade manažment L Racingu boli a sú tie správne ingrediencie pre všetky spoločné víťazstvá za ostatné dve sezóny. Už aby odštartovala aj táto…