Sezóna 2020 v tíme L Racing

Automobilová pretekárska sezóna v profesionálnom tíme L Racing mala tento rok hneď niekoľko rovín. V prvom rade ju poznačila pandémia COVID-19, napokon ako všetko a všetkých. S vypätím síl však organizátori usporiadali aspoň niekoľko zaujímavých podujatí, kde napokon nechýbali ani známe, ale i nové tváre L Racingu. Pozrime sa najprv na uplynulú sezónu z pohľadu súťaží rely a pretekov do vrchu.


Ešte v januári sa zdalo, že nás čaká ďalšia tradičná motoristická sezóna. Už 24. a 25. januára totiž radostne odštartovala 4. Zimná Levoča - podujatie seriálu Motorsport Rally Cup (MRC) v Levočských vrchoch. L Racing do hornatého regiónu pri prameni rieky Torysa poslal Maroša Kysuckého na Mitsubishi Lancer EVO IX. Cestu pred sebou mu pozorne diktovala Tímea Vojtková. V rámci hodnotenia seriálu skončili na výbornom 3. mieste a ďalšie 2 body si pripísali za duhý najlepší čas na špeciálne bodovanej poslednej rýchlostnej skúške.


Skúsená rely posádka Vlastimil Majerčák - Pavol Kušnier prehupla začiatkom roka z Fordu Fiesta R5 do novej Škody Fabie R5 EVO a to na 9. Ina Rally Kumrovec v Chorvátsku. Súťaž štartovala ako úvodné podujatie Stredoeurópskej trofeje FIA. Žiaľ, kvôli rastúcej pandémii COVID-19 to bolo aj posledné podujatie FIA CEZ, ktorého sa Vlasto s Paľom mohli zúčastniť... Na horských cestičkách skončili v neľahkých povetrnostných podmienkach na skvelom 3. mieste v konkurencii 10 štartujúcich vozidiel R5.


13. júna sa na Traiva RallyCup v Kopřivnici neďaleko Frýdka-Místka ukázali na Volkswagenoch Polo Proto Marek Špavelko aj Miloslav Majerčák. Marek si vyjazdil 6. a Milo 10. miesto celkovo. Kopřivniciam predchádzal ešte 4. júna Test Day Slovakia Ring 2020, kde si Milo overil svoju techniku.


Maroš Kysucký a Timea Vojtková (Mitsubishi Lancer EVO IV) pokračovali na Motorsport Rally Cup (MRC) a to znovu v Kopřivniciach, súťaž dokonca vyhrali! Darilo sa aj nováčikovi v tíme Vladimírovi Vlhovi s Mariánom Kalinom na Mistubishi Lancer EVO VIII - skončili na skvelom 3. mieste absolútneho hodnotenia. Tibor Nagy s Richardom Nagyom (Subaru Impreza) preťali cieľ na 10. priečke.


V susednom Česku štartoval L Racing aj na slávnej 47. Rally Bohemia. Dvojdňová súťaž predstavovala 157,36 súťažných kolometrov rozdelených do 18 rýchlostných skúšok v okolí Mladej Boleslavi a Liberca. Posádka Věroslav Cvrček - Tomáš Prokorát osedlala Škodu Fabiu R5 po prvýkrát tento rok. V najsilnejšej možnej konkurencii s menami ako (celkový víťaz) Václav Pech ml., či Jan Kopecký, skončili Věroslav s Tomášom na výbornom 10. mieste.


Leto pokračovalo na Rally Levoča (24.-25.7.) - opäť pod hlavičkou seriálu MRC. L Racing tam vyslal hneď tri posádky: Maroš Kysucký s Petrom Krišandom štartovali na Mitsubishi Lancer EVO IV. Perfektná spolupráca a spoľahlivá technika im vyniesli 3. miesto v absolútnom hodnotení. Volkswagen Polo Proto tu vyvetrali Miloslav Majerčák s Emilom Horniačkom. Súťaž dokončili na 6. priečke. Do tretice otec a syn Tibor a Richard Nagy preťali cieľ so Subaru Impreza na 14. mieste zo 46 klasifikovaných posádok.


Hneď prvý augustový víkend patril opäť rely: svoju veľkú súťažnú skúsenosť získala posádka Vladimír Vlha - Marián Kalina na Mitsubishi Lancer EVO VIII počas 19. Rallye Železné hory, v rámci Českomoravského pohára. Skončili 19. absolútne a 8. v triede.


Vlado a Marián pokračovali 14. a 15. augusta aj na Rally Show v Dolnej Strehovej. Po troch rokoch na pretekoch do vrchu tak začal nový pretekár tímu L Racing s rely. Žiaľ, Dolná Strehová preňho skončila predčasne, kvôli technickej poruche.


Po "Bohemke" si ďalšiu súťaž vyskúšali opäť Věroslav Cvrček ml. a Tomáš Prokorát. KOWAX ValMez Rally, alias "Valaška", však nedopadla pre českú dvojicu vo farbách slovenského L Racingu najlepšie. Už na druhej rýchlostnej skúške sa na ich Škode Fabii R5 porúčala prevodovka.


K slovu sa napokon dostali aj preteky automobilov do vrchu (MSR PAV), tie úvodné na známej Pezinskej Babe. L Racing poslal do Malých Karpát hneď štyroch jazdcov. Vladimír Vlha si vyjazdil na Mitsubishi Lancer EVO IX v sobotu 3. miesto v triede 4a. Hneď za ním sa umiestnil aj ďalší jazdec L Racing Marek Špavelko na rovnakom vozidle. Ten však v nedeľu už neštartoval. V nedeľu si Vlha vyjazdil 2. miesto v triede. Poliak Roman Baran na Mitsubishi Lancer skončil v sobotu na 2. a v nedeľu na 3. mieste v triede 3a. Robert Kováč si v bohatej triede 4a vyjazdil s Nissanom 350Z 9. a 4. miesto.


Z Pezinskej Baby sa kopcové tímy potom presunuli na tradičnú "L Racing Ostrú Lúku". Farby L Racingu tu hájili čoraz skúsenejší Vladimír Vlha na Mitsubishi Lancer EVO IX a opäť Robert Kováč na Nissane 350Z, obaja v početnej triede 4a. V najsilnejšie obsadenej triede 4a patrilo Vlhovi po obidva dni 2. miesto a v absolútnom poradí 8. a 9. miesto. Robert Kováč skončil v triede na 7. mieste v sobotu a 6. v nedeľu.


Slovenská motoristická sezóna sa na záver i tak skráteného programu uzavrela do areálu autodrómu Slovakia Ring. 24. a 25. októbra sa tu odjazdilo posledné podujatie MSR PAV. Profesionálny tím L Racing sem poslal troch jazdcov: Vladimír Vlha na Mitsubishi Lancer EVO IX, Robert Kováč na Nissane 350Z (obaja v triede 4a) a Poliak Roman Baran na Mitsubishi Lancer (trieda 3a). Baran si úspešne vyjazdil celkovo 5. miesto v sobotu a 4. v nedeľu, pričom mu v triedach 3 a 3a patrilo prvenstvo. Vlado Vlha tak isto bojoval usilovne so stopkami: 4. a 3. v početnej triede 4a. Do tretice Robertovi Kováčovi patrilo v sobotu 7. a v nedeľu 6. miesto v triede 4a.


Krásnohorský tím L Racing sa onedlho na to objavil na Slovakia Ringu aj počas tradičnej exhibičnej Auto Show. Opäť nechýbali Vlado Vlha a Marian Kalina (Mitsubishi Lancer EVO IX). Napriek skvelému štartu súťaž nedokončili kvôli defektu v druhej rýchostnej skúške. Napokon sa pod vlajkou L Racing ukázal aj Maroš Kysucký na Mitsubishi Lancer EVO IV. Súťažnú časť dokončil na 3. mieste triedy 11 so spolujazdcom Petrom Buschbacherom. Piate miesto v rovnakej triede si vyjazdil Robert Kováč a Pavol Knapek (Nissan 350Z).


Do tretice Slovakia Ring: pandémia vyhnala všetkých opäť do kontrolovateľného prostredia okruhu Slovakia Ring, kde sa uskutočnila aj posledná súťaž Majstrovstiev Slovenska v rely (5.-6.12.). Tím L Racing tu zastúpili Marek Špavelko so spolujazdkyňou Luciou Laurincovou a tiež Miloslav Majerčák s Andrejom Kacvinským. Obe posádky na Volkswagenoch Polo Proto v triede 11. Marek Špavelko však odstúpil v prvej aj druhej etape pre technické problémy. Milo a Andrej obstáli lepšie: až na malé problémy boli s 2. miestom v triede 11 spokojní.


Konečné hodnotenie hovorí samo za seba: Vlado Vlha skončil na MSR v rely na 2. mieste v skupinách 4 a 4A. Maroš Kysucký v MRC obsadil napokon 2. miesto celkovo, aj v triede A4. Romanovi Baranovi (MSR PAV) ušlo 2. miesto v skupine 3 len o pol boda... V skupine 3a skončil na 2. priečke.


Ďalšia významná discipílna, v ktorej sa angažuje L Racing, sú motokáry a to podporou ambiciózneho pretekára Jozefa Pitka ml. z Rožňavy. V ďalšom článku sa dozvieme, ako prebiehala jeho prvá skutočná sezóna.