Návrat Polovku na Slovakia Ring

Do posledného podujatia Slovenského kopcového pohára vyštartuje pretekár popradského tímu TATRY RACING z priebežne prvej pozície.


Nevšedné okolnosti si vyžadujú nevšedné riešenia. Aj takto by sme mohli charakterizovať situáciu, keď Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu sú nútené odjazdiť posledné podujatie sezóny na automobilovom okruhu neďaleko Orechovej Potône. „Je to naozaj nezvyčajná situácia, ale všetci sme radi, že sa našlo aspoň takéto náhradne riešenie,“ vraví šéf tímu TATRY RACING, Vlado Chovan. „Pre motoristický šport je to veľmi smutný rok. Žiaľ, v tomto sme dosť bezmocní a musíme len veriť, že naše zodpovedné správanie sa pomôže túto nešťastnú situáciu s pandémiou čo najskôr prekonať, a my sa budeme môcť znova vrátiť k normálnemu životu.“


Naposledy sa kopcové preteky jazdili pred mesiacom v poľskej Korczyne. Víkend u našich severných susedov sa však počítal iba do samotného slovenského šampionátu, no nejazdili tam ani „historici“, a ani Slovenský kopcový pohár. A práve v tomto ma tím TATRY RACING svoje žeravé polienko v ohni. Po dvoch víťazných jazdách v SKP na Ostrej Lúke sa totiž do čela priebežného poradia vyhupol Spišiak Tomáš Polovka, jazdiaci vo farbách popradského tímu. „Ako som už minule spomínal, na kopcoch som neštartoval veľa rokov. Tento rok je však vo všetkom akýsi zvláštny. Pretože sa nejazdia automobilové rely súťaže, tak hľadáme každú príležitosť na pretekanie,“ priznáva Tomáš Polovka. „Na Ostrej Lúke sa nám podarilo vyhrať a zrazu som sa ocitol v čele priebežného poradia Slovenského kopcového pohára. Prečo to teda nevyskúšať znova? Je to síce netradičné kopcové podujatie, ale vďaka bohu aj za to. Skúsim teda zabojovať o nejaké body a uvidíme, čo to prinesie.“


Tomáš Polovka už tradične štartuje so svojim Seatom Ibiza. Súťažiť bude v obidvoch súťažných dňoch, keďže majstrovské preteky automobilov do vrchu na Slovakia Ringu sa budú jazdiť ako dvojkolo. V sobotu dopoludnia sú na programe tri merané tréningy, a popoludní tri súťažné jazdy, ktorých súčet časov určí víťazov prvého súťažného dňa. V nedeľu 25. októbra sa zopakuje potom rovnaký scenár druhého súťažného dňa. Pretekári budú štartovať priamo na okruhu Slovakia Ring, keď štart do 2830 metrov dlhého úseku, s prevýšením šesť metrov, bude v tretej zákrute. Paddock je umiestnený vo vnútornom priestore poslednej, štrnástej zákruty okruhu. Celé podujatie sa bude organizovať za prísnych bezpečnostných podmienok a bez prítomnosti divákov. Prsty svojim favoritom tak budeme môcť držať iba na diaľku.

Ľuboš Kašický